بازاریابی محتوا یعنی استراتژی تولید محتوا بسیار ارزشمندی که در حوزه کسب و کارت
به تو اعتبار می بخشد و می تواند مخاطبین را جمع و بعد تبدیل به مشتری کند و در
ادامه آن ها را تبدیل به خریداران همیشگی کند.
اگر کسب و کارت در دنیای آنلاین است تقریبا غیر ممکن است که درباره بازاریابی محتوا
چیزی نشنیده یا ندیده باشی.
درباره بازاریابی محتوا در ایران یک خبر خوب وجود دارد و یک خبر بد.
خبر خوب این است که تقریبا همه توصیه می کنند این کار را انجام دهی و خبر بد این
است که استراتژی این کار را عمدتا اشتباه نشان می دهند.
اگر تصور می کنی تولید محتوا یعنی صرفا تولید مقاله، پادکست، ویدیو و... باید عرض کنم
که کاملا استراتژی را اشتباه متوجه شده ای.
استراتژی تولید محتوا برنده چیست؟
قبل از اینکه بتوانم در رابطه با بازاریابی محتوا توضیح دهم باید استراتژی همیشه برنده
تولید محتوا را بگویم چرا که اگر گفته نشود دیگر فرقی ندارد چطور تولید می کنی.
بیا داستان را از چند سال قبل شروع کنیم.
سال ها پیش زمانی که تنها رسانه در دسترس روزنامه ها و مجلات بودند، مردم فقط آن
ها را مطالعه می کردند.
در این میان تنها روزنامه ها یا مجلاتی پر فروش می شدند که خبر ها یا داستان های بهتر
و مهتری را چاپ می کردند.
آن ها می دانسته اند تنها زمانی می توانند تبدیل به تنها انتخاب مردم شوند که محتوای
بهتر و جذاب تری را تولید می کردند.
اما چرا برای شان مهم بود که تبدیل به تنها انتخاب مردم شوند؟
چون درآمد اصلی روزنامه ها و مجلات از تبلیغاتی بود که شرکت ها و برندها به آنها
سفارش می دادند. برندها طبیعتا روزنامه ای را انتخاب می کردند که خوانندگان بیشتری
داشت چرا که تبلیغ هر چه به خوانندگان بیشتری نمایش داده شود احتمالا بالا رفتن
فروش آن برند بیشتر می شود